Jak na místo konání

Příjezd autem

Příjezd autem na místo je nejlepší ze strany od obce Bukovina. Ideální trasa je pak naznačená na mapě.

Příjezd přes Bukovinu

Z Brna vyrazíte směr na Ochoz u Brna. Dále pak do obce Březina, kde se budete držet pořád po hlavní (neodbočujte na Křtiny). Projedete celou obcí. Za ní se dostanete do krásných serpentin kterými se dostanete až na křižovatku ve tvaru „T“. Zde odbočíte vpravo (pokud jedete od Březiny) a dáte se směrem na Bukovinu.

V Bukovině se dostanete až na náves, kde je zastávka autobusů. Za ní je odbočka doleva. Tudy se vydáte. Cesta vás povede dozadu kolem domů. Za posledním z nich cesta zatáčí doleva a jde dál do polí. Stále jako asfaltka.

Projedete kolem zemědělského družstva (měli byste jej mít po levé straně) a silážních jam (betonové věci po pravé straně) a pojedete pořád dál.

Až narazíte na nejbližší odbočku doprava. Zde jste již na místě. Vjedete přímo na křižovatce na louku a zaparkujete na parkovišti.

Příjezd před Křtiny

Pokud pojedete přes Křtiny, tak je cesta trochu náročnější na vaše čtyřkolové miláššky. Ale nebojte se. I ty nejmenší a plně naložen tuto cestu zvládnou.

Ve Křtinách se dobře orientuje podle kostela. Je uprostřed městyse na náměstí. Zde začíná naše cesta.

Pojedete tak, abyste měli kostel za zády. Po levé straně obecní úřad a po pravé straně Hostinec U Farlíků (tedy ve směru na Brno).

Nepojedete ale moc daleko. Dáte se totiž hned úplně tou první odbočkou nalevo. Přímo rovně nahoru do kopce. Kopec je táhlý a docela strmý. Doporučuji se rozumně rozjet.

Pojedete po cestě pořád rovně. Nebudete nikde odbočovat. I kdyby se vám zdálo, že ta odbočující cesta vypadá lepší. Vy se nezaleknete a pojedete pořád kupředu nahoru do kopce, do lesa.

Po pravé straně minete garáže. Po levé straně necháte všechny chaty a stále kupředu. V některých místech pozor na podvozek.

Dostanete se po chvilce až na kraj louky. Trochu to zde láká na ní hned odbočit. To nedělejte. Jeďte pořád dál podél lesa. Pořád po stejné cestě. Teprve až se dostanete na křižovatku ve tvaru „T“, kde bude cesta odbočovat doleva mezi alej, tak jste na místě. Nejezděte tou cestou, ale hned zde najeďte na louku a zastavte na parkovišti.

Příjezd autobusem

Na místo se dá dostat i autobusem. Klíčové jsou pak zastávky:

Příjezd do Křtin

Příjezd do městyse Křtiny se zdá být jednodušším. Ano, dojedete na místo s minimem přestupů. Ale jak už to bývá, má to drobný háček.

V tomto případě je to takový malý kopeček, který hned na začátku vaší pouti vyzkouší vaši fyzičku.

Ať už zastavíte na zastávce v kterémkoliv směru, tak se postavte tak, abyste měli kostel za zády. Před sebou uvidíte jednak hlavní silnici směrem na Brno. A taky hned kousek odbočku doleva, která se šplhá strmě nahoru.

Ano. přesně touto cestou se musíte dá. Pořád nahoru do kopce. Nenecháte se vystrašit ani odradit a půjdete pořád směle kupředu. Půjdete tak dlouho, až se dostanete k velké louce, na které táboříme. Resp můžete jít zde až tak dlouho, dokud nenarazíte na křižovatku ve tvaru „T“. Zde jste u cíle.

Celou cestu by vás navíc měli doprovázet šipky na stromech, které vás k nám přivedou.

Příjezd do Bukoviny

Druhá cesta je trochu komplikovanější, co se týká případného příjezdu od Brna. Pokud totiž pojedete tudy, tak vás čeká přesedání. Vystoupíte na zastávce Bukovina, rozcestí, přejdete přes silnic a zde počkáte na autobus směrem na Bukovinu. Je to jedna zastávka.

V Bukovině se po vystoupení budete muset vrátit kousek zpět odkud jste přijeli. Je tam takové malá náves, kde je stará autobusová točna/zastávka.

Zde se dáte vpravo po asfaltce mezi domy. a pořád po ní až tak daleko, dokud se asfaltka nestočí doleva do mírného kopečku a pořád po ní dál, dokud se nezmění na polní cestu.

Projdete kolem zemědělského družstva, silážních jam a půjdete stále rovně dál. Dokud nenarazíte na křižovatku ve tvaru „T“. Zde jste u cíle.

Pěšky z rozcestí

Pro ty z vás, kteří se nebojí jít stezkou necestou. Je zde ještě možná jedna dobrodružnější cesta. A protože má být dobrodružnější, tak ji neznačíme. 😉

A to je cesta pěšky přímo ze zastávky Bukovina, rozcestí.

Vydáte se pěšky směr Bukovina. Ale nepůjdete zas tak daleko. Projdete kolem lesíku, který je hned u silnice po levé strany. Na jeho vzdálenějším konci (blíže k Bukovině) odbočuje do lesa cesta.

Cesta nese hrdý název „Cesta S. K. Neumanna, Cyrilometodějská stezka“.

A protože to má být „výprava za dobrodružstvím“ tak jakýkoliv popis by vám to pokazil. Poradíme vám jen, že červená je teď barva vaše. 🙂

Přílet na nazgúlích nosičích

Omlouváme se. Ale nepodařilo se nám usmlouvat řízení letového provozu, že nazgúlí nosiče lze považovat za civilní letecký prostředek. Proto se nám nepodařilo připravit příslušné přistávací dráhy.

Letecky se tedy k nám nedostanete.